dijous, 19 de juny del 2014

Tàrtar de salmó. Una recepta de l'Oriol.





"A friend is one that knows you as you are,
understands where you have been,
accepts what you have become,
and still,
gently allows you to grow."

(William Shakespeare)




L'amistat prové del llatí amicus (amic), que possiblement deriva d'amore (estimar), encara que hi ha qui defensa que el mot amic prové del grec "a" (sense) i "ego" (jo), el que significaria "sense el meu jo" el que vindria a considerar que un amic és l'alter ego, l'altre jo. Concepte, sens dubte, d'allò més bonic.

Provingui d'on provingui el mot, el que sí és evident és que l'amistat és una relació afectiva entre dues persones, que si es cuida, crea un vincle molt especial



Diuen que qui té un amic, té un tresor. I és cert.

Un dels meus tresors és l'Oriol.




Un amic no és una persona qualsevol que de cop apareix a la teva vida i desapareix, sinó que s'instal·la, sense previ avís a la teva vida i en passa a formar part. Senzillament, s'hi queda, per les coses bones i per les coses dolentes, i el deixes quedar. De fet, no vols que marxi, mai més.

Evidentment, quan aquest amic marxa, el trobes a faltar. 

L'Oriol fa uns mesos que va marxar a Irlanda, a treballar. Una gran decisió Oriol, però et trobo a faltar. Molt. Molt. Moltíssim. Que ho sàpigues.



La recepta d'avui és l'especialitat de l'Oriol, així que la recepta és seva i jo, només he afegit uns brots de ceba per decorar.

Com veieu, L'Oriol, a part d'un bon amic, és una "ganga": guapo, honest, simpàtic i "cocinillas", entre d'altres floretes que li podria anar tirant...així que si alguna noia vol el seu telèfon, que me'l demani per privat! hahahaha! No crec que estigui gaire temps al mercat.



Per fer aquesta recepta es necessiten:

  • 200 gr de salmó fresc (o igual quantitat que de salmó fumat)
  • 200 gr de salmó fumat (o igual quantitat que de salmó fresc)
  • 2 ous durs
  • cogombres
  • tàperes
  • ceba tendra
  • sal i pebre
  • salsa perrins
  • tabasco
  • oli d'oliva verge
  • suc de llimona


La recepta és ben senzilla.

En primer lloc, s'han de començar a preparar els ous durs, ja que els necessitarem freds. 

Per això, s'han de cobrir amb aigua freda i coure'ls deu minuts a partir de que bullin. Si els coeu més estona, el rovell us quedarà d'un color verdós, que a mi em resulta d'allò més desagradable.

I una vegada siguin cuits, s'han de treure de l'aigua bullent i deixar que refredin coberts amb aigua freda, per aturar la cocció.

Primer s'ha de netejar bé el salmó fresc, procurant que no quedi absolutament cap espina, ni tros de greix. 




A mi m'agrada treure, també, la part marró del peix, ja que, pel meu gust, és massa forta de sabor. I tallar a dauets ben petits amb el ganivet.




És important fer els trossets amb ganivet, ja que si ho piqueu amb la picadora, quedarà una pasta.

Després s'ha de tallar el salmó fumat, també a trossos petits, més o menys, de la mateixa mida que el salmó fresc.

A part, s'han de preparar la ceba i els encurtits, tallant-los ben petits.

I ja podem barrejar tots els ingredients i amanir. 




Com veieu no he posat cap mida respecte els ingredients per amanir el tàrtar, ja que això, penso que és molt personal i que s'ha d'anar fent mica en mica. Tastant, i tornant a amanir.



I avui, com sempre, una cançó per acabar, avui, com podeu imaginar, dedicada a l'Oriol.


Si et sents trist i emboirat
i necessites una ma
si les coses
les coses no et roden bé.

Tanca els ulls i pensa en mi
que prest jo seré aquí
com un raig de llim
dins la teva foscor.

Digues baix, el meu nom
i on sa vulgui que estigui vindré
de seguida
a fer-te costat.

Primavera, estiu o tardor
tot el que has de fer es dir-ho
i vindré de cop, saps cert
que tens un amic.

Si la boira te'n revolta
i els núvols tapen el cel
i un vent fred del nord
sembla gelar-te el cor.

Tanca els ulls i pensa en mi
que prest jo seré aquí
tocant la porta 
a punt d'entrar.

Digues baix el meu nom
i on sa vulgui que estigui vindré
de seguida
a fer-te costat.

Primavera, estiu o tardor
tot el que has de fer és dir-ho
i vindré de cop, saps cert
és esperançador saber que tens
amics.

La gent pot ser indiferent
quan sofreixes t'ignoren
no perdis mai el coratge
no et desanimis.

Digues baix el meu nom
i on sa vulgui que estigui vindré
de seguida
a fer-te costat.

Primavera, estiu o tardor
tot el que has de fer és dir-ho
i vindré de cop, saps cert
que tens un amic.

Tens un amic,
tens un amic,
tens un amic,
en mi tens un amic.

(Gossos)


TEXTO O DESCRIPCION



2 comentaris:

  1. Una recepta fàcil i senzilla, segur que es deliciosa. La provaré. Salud.

    ResponElimina
  2. M'encanta aquest plat!!! :) el faré segur!!! Gràcies Marta i Oriol!! :)

    ResponElimina

Moltes gràcies pel teu comentari! Em fa molta il·lusió la teva visita!