diumenge, 25 de gener del 2015

Un botí suculent. Paté de fetge de pollastre al xerès.

  



"- Què vols fer?
- Vull fer fotos. Fer art.
- Qualsevol tarat pot fer fotos, Mason. L'art és una altra cosa. Amb què pots contribuir que ningú més pugui?
- És el que intento descobrir."

(Boyhood)




I un mes més, arriba el repte dels "Asaltablogs", el primer de l'any. I la primera assaltada és l'Isa, del blog Azúcarglas.

Com sempre que he d'assaltar a algú, el primer que faig, abans i tot de triar la recepta que, silenciosament, m'enduré de la seva cuina, és intentar conèixer a la persona a qui assaltaré. I aquesta vegada, he de reconèixer, que llegir les paraules amb les que ella mateixa es dóna a conèixer, em va agradar molt.

Ella, igual que jo, va créixer veient a la seva mare cuinar, i a la seva àvia, a les qui deu, segurament, el seu amor per la cuina.

I ella, igual que jo, en un moment determinat es va quedar sense feina, moment en el que va decidir obrir el blog. Jo, el blog ja el tinc, però crec que tenir-lo suposa una diferència en si no l'hagués tingut el dia en que vaig marxar del despatx.

Com a ella, m'agrada veure la satisfacció escrita a la cara de la gent que prova els meus plats quan cuino, sobretot perquè sóc tant perfeccionista que sempre dubto de si el que cuino està suficientment bé.

Així que ha estat un plaer endur-me una recepta d'una persona amb qui des del primer moment em vaig sentir identificada; tot i que he de reconèixer que em va costar bastant triar quina d'elles m'enduia.

Isa, tens un blog meravellós, així que et seguiré de ben aprop, ja que em sembla que em quedo entre els teus fogons. Ha estat un plaer passejar-me per la teva cuina.



He triat per emportar-me dels seus fogons un deliciós paté de fetge de pollastre al xerès, molt i molt senzill de fer, econòmic i molt saborós. 



Per fer-lo, es necessiten els següents ingredients:

  • 250 gr de fetges de pollastre
  • 1 chalota
  • un raig de vi de xerès
  • oli d'oliva verge extra
  • 1 cullerada ben plena de nata per cuinar
  • pebre negre mòlt
  • grans de pebre de diferents colors
  • sal
  • mantega


Com ja he avançat, la recepta és molt senzilla.

En primer lloc, una vegada ben nets els fetges -la carnissera us traurà un tel que tenen que amarga-, s'han de salpebrar i tallar a daus.




A part, s'ha de sofregir una chalota ben picada -o ceba tendre si no en teniu- i quan sigui ben sofregida, s'han d'afegir els fetges i deixar coure uns tres minuts; el temps suficient perquè estiguin ben fets per fora, però no per dins.




Després s'han de triturar els fetges sofregits amb la chalota, amb la nata i amb el xerès fins a aconseguir una textura ben fina i homogènia. És en aquest moment quan s'ha de rectificar de sal i pebre.




Llavors, s'ha de posar en un pot que tanqui hermèticament, i pel damunt afegir uns grans de pebre de diferents colors i una capa de mantega fosa que a la nevera, solidificarà segellant el paté.




Un consell, consumiu després de 24 hores a la nevera.




Amb pa acabat de torrar és senzillament fantàstic.






I la banda sonora d'avui ve de la mà de Wilco, amb una recomanació: Boyhood. Per qui no hagi vist la pel·lícula, no us la perdeu.


Hate it Here

I try to stay busy
I do the dishes, I mow the lawn
I try to keep myself occupied
Even though I known you're not coming home

I try to keep the house nice and neat
I make my bed I change the sheets
I even learned how to use the washing machine
But keeping things clean doesn't change anything

What am I gonna do when I run out of shirts to fold?
What am I gonna do when I run out of lawn to mow?
What am I gonna do if you never come home?
Tell me, what am I gonna do?

I hate it
I hate it here
When you're gone

I caught myself thinking
I caught myself thinking once again
Have to try to keep my mind out of this
Try not to pretend

I'll check the phone
I'll check the mail
I'll check the phone again and I call your mom
She says you're not there and I should take care

I hate it here
When you're gone
I hate it
I hate it here
Where you're gone

I try to stay busy
I take out the trash, I sweep the floor
Try to keep myself occupied
Cause I know you don't live here anymore

(Wilco)






TEXTO O DESCRIPCION



5 comentaris:

  1. S'ha de consumir molt ràpid? El vull fer segur, que a en Jordi aquestes coses li agraden.
    Tinc la.peli pendent de veure, amb moltes ganes!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  2. Mmmmmmm, un paté riquísimo!!!! Unas buenas tostadas me preparaba yo con el ahora mismo!!!

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
  3. Qué rico!! Yo también he preparado uno esas fiestas y la verdad es que quedan muy ricos!! Felicitats!!

    ResponElimina
  4. T'ha quedat espectacular. Gràcies per la recepta i per la recomanació cinematogràfica. Com que les receptes del nostre blog sempre comencen dient "pon música", la següent la farem amb la banda sonora de Boyhood. Una abraçada!

    ResponElimina
  5. Te ha quedado espectacular el paté y la presentación estupenda también ¡Una receta muy bien asaltada! Besos

    ResponElimina

Moltes gràcies pel teu comentari! Em fa molta il·lusió la teva visita!